'Voor mij betekent groot worden in wat echt telt het persoonlijke contact dat je met klanten hebt’

'Voor mij betekent groot worden in wat echt telt het persoonlijke contact dat je met klanten hebt’

'Voor mij betekent groot worden in wat echt telt het persoonlijke contact dat je met klanten hebt’

Anne-Christien is zo’n 2.5 jaar geleden begonnen in de coronatijd. Ondanks dat het een lastige periode was, aangezien thuiswerken toen het advies was, mocht ze tijdens haar eerste twee weken wel iedere dag naar kantoor komen. Er waren fiscale collega’s aanwezig die voor haar klaarstonden, en ze kon dan ook iedereen bellen. ‘Ik vind het ontzettend fijn dat Alfa zoveel tijd besteedt aan het inwerken van nieuwe collega’s zodat je je echt op je plek voelt’.

Cultuurverschillen en werkomgeving

Voordat ze bij Alfa kwam, heeft ze ook bij de grotere accountancykantoren gewerkt; ze vertelt over de grote verschillen die haar zijn opgevallen. ‘’Het is met name de cultuur die zo verschilt. Bij Alfa is er totaal geen sprake van haantjesgedrag en je wordt hier juist aangekeken als je om 17 uur niet weggaat, in plaats van dat je wel gewoon naar huis gaat. Bij eerdere werkgevers zag ik juist dat iedereen zo lang mogelijk bleef om punten te scoren bij de vennoten’. Dit maakt het een hele fijne plek om te werken.

Uitdagingen als belastingadviseur en teamleider

Binnen Alfa vervult Anne-Christien de functie van belastingadviseur en teamleider. In haar werkzaamheden vindt ze voldoende uitdaging en heeft ze de mogelijkheid om beginnend adviseurs op weg te helpen, iets waar ze veel voldoening uithaalt! Hoewel ze het liefst met mkb-klanten werkt, vindt ze ook agroklanten leuk voor de afwisseling. ‘’Het leuke aan agroklanten is dat het vaak gaat om grotere bedragen. De leukste uitdagingen liggen bij klanten waar je een heel traject uit handen mag nemen. Bijvoorbeeld bij een bedrijfsovername van ouders naar hun kind. Je wilt dan zorgen dat de ouders hun bedrijf met een gerust hart kunnen overdragen’’

Image

Focus op opleiding en ontwikkeling

Anne-Christien omschrijft Alfa als een heel open, mensgerichte, platte organisatie. ‘’Er is veel aandacht voor de mensen en er wordt ook heel veel ingezet op opleiding en ontwikkeling’’. Die opleiding gaat ook niet alleen over de inhoud; bij Alfa voegt ze eraan toe. ‘’Het gaat ook veel over persoonlijke ontwikkeling’’. Zo volgt ze zelf, op dit moment, de masterfase binnen Alfa. ‘’Dit is een traject dat ik volg met collega’s van alle kantoren binnen Alfa dat gericht is op persoonlijke ontwikkeling, zoals bijvoorbeeld gesprekstechnieken en het voeren van onderhandelingen’’.

Ontspanning en teambuilding

Naast haar werk waardeert ze ook haar collega’s enorm. ‘’Het is heel belangrijk dat je het leuk hebt op je werk; het is tenslotte een plek waar je heel veel tijd doorbrengt’’. Ze vindt het fijn om met collega’s te sparren over complexe situaties waarbij er ook aandacht is voor ontspanning. ‘’Zo hebben we laatst met ons team een escaperoom gedaan bij een klant die naast zijn agrarische onderneming een escaperoom heeft. Het is heel leuk om ook op die manier iets voor de ondernemers te betekenen’’. Ook heeft Anne-Christien zich in september dit jaar met een aantal andere collega’s gewaagd aan het beklimmen van de Mont Ventoux; hiervoor hebben ze maanden getraind.

Groot worden in wat echt telt

Wat groot worden in wat echt telt voor Anne-Christien betekent? ‘’Voor mij betekent dat het persoonlijke contact dat je met klanten hebt. Ik ga eerlijk met mijn klanten om en deel het ook als er zaken mislopen aan mijn kant’’. Maar dit verwacht ik natuurlijk ook terug, voegt ze er nog aan toe.